Deve kesip kurtuldular

Güncelleme Tarihi:

Deve kesip kurtuldular
Oluşturulma Tarihi: Aralık 13, 2006 00:00

İngiliz uzmanların 1200 arıza tespit ettiği, alıcı şirketin de diretmesi nedeniyle teslim işlemleri uzayan RJ100 tipi 11 yolcu uçağından sonuncusu apronda deve kesilerek iade edildi.

Atatürk Havalimanı Uçak Bakım Başkanı Şükrü Can’ın çalışanlara söz vermesi üzerine süslenen bir deve aprona yürütüldü ve törenle kesildi. 700 kilo et de çalışanlara dağıtıldı.

TÜRK Hava Yolları Teknik, teslim işlemleri alıcı şirketin diretmeleri nedeniyle uzayan 11 adet RJ100 yolcu uçağından sonuncusunu deve keserek iade etti. Süslenerek Atatürk Havalimanı’nda THY Teknik Hangarı’nın önüne getirilen deve, apronda kesildi.

Uçak Bakım Başkanı Şükrü Can, deve kurban edilmesinin motivasyon amaçlı olduğunu belirterek, "Arkadaşlarımız aylardır kira sözleşmeleri biten RJ100 uçaklarının teslimi için uğraşıyordu. İngiliz BAE System şirketi, uçaklara yeni müşteri bulamadığı için sürekli sorun çıkartıyordu. Hatta bize son iki uçağın gelecek yıl şubattan önce teslim edilemeyeceğini söylüyordu" diye konuştu. Başkan Can, teknik personele "Uçakların teslimatını 24 Aralık’tan önce tamamlayın, deve keseceğim" deyince, personel fazla mesai ücreti almadan aralıksız çalışarak uçakları iadeye hazırladı. Geçen hafta son uçak İngiliz yetkililere teslim edildi. Ancak, Türkiye’den uçağın önümüzdeki günlerde ayrılmasına karar verildi. Çalışanlar Başkan Can’ın ’deve’ sözünü yerine getirmesini beklemeye başladı. Can’ın kapısını sürekli aşındıran THY Teknik çalışanlarının ısrarı üzerine İstanbul’da deve arayışları başladı.

DEVE HABİPLER’DE
/images/100/0x0/55eac3aef018fbb8f8953874


Aranan deve sonunda Habipler’de bulundu. Bir besici tarafından yaklaşan Kurban Bayramı’nda satılabilir umuduyla Şanlıurfa’dan getirilen deve satın alma görevlilerince kamyona yüklenip, Atatürk Havalimanı B Kapısı’na getirildi. Burada süslenen deve, uçakların park edildiği aprona yürütüldü. Teslim edilecek uçağın altında kesilen deveden 700 kilo et çıktı ve THY çalışanlarına dağıtıldı.

1992’DE GELMİŞTİ

THY, iç hat uçuşlarında kullanmak üzere İngiliz BAE Systems imalatı 4 motorlu RJ100 ve RJ70 tipi yolcu uçaklarını Temmuz 1992’de almaya başlamıştı. Finansal kiralama metoduyla filoya katılan uçakların, 2004’te sözleşmeleri uzatılmayarak iade edilmesine karar verildi. RJ100’lerin imalatçısı ve aynı zamanda sahibi olan BAE Systems, artık demode olmaya başlayan uçaklara yeni müşteri bulamadığı için teslimatlarında sorun çıkartmaya başladı. Normalde THY, Boeing 737, Airbus A320 gibi iade edeceği uçaklara 2 ila 3 hafta süren ’C Bakımı’ yaparak kısa süre içinde yeni sahibine teslim ediyor. Yapılan kontrollerde ortalama 15 eksik normal kabul ediliyor.

1200 ARIZA BULDULAR

RJ100 tipi uçaklarda ise İngiliz uzmanlar 1200 adet arıza tespit etti. Her parçanın kullanılmamış olanını isteyen BAE Systems, teslimat sürecini kilitledi. Bakım Başkanı Can, RJ serisi uçakların uzun süre önce imalatlarının bittiğini belirterek "Bu nedenle parçaları toparlamakta güçlük çektik. Teslimat süreci çok uzadı. Sonunda kurtulduk" dedi. THY parça değişiminde BAE Systems’a sorduğu her soru karşılığı para ödedi. Şirket, her soruya bir saat içinde yanıt verdiğinde karşılığında 1024 pound (2 bin 867 YTL), gün içinde 512 pound (1433 YTL) ve ’normal’ sorular için de 260 poundluk (728 YTL) fatura çıkarttı. İlk uçak ancak Temmuz 2005’te teslim edilebildi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!